Karácsonyi mese a Bellindáról, avagy hogyan is kezdődött az egész

dec. 19., 13:22

Történetünk több mint 100 évvel ezelőtt kezdődött. Nagyot álmodtunk, óriási céljaink voltak. Le akartuk rombolni a mítoszt, hogy szép és elegáns fehérnemű nem létezik. És hogy hogyan alakult történetünk? Kiről is szól valójában ez a mese? 


Hol volt, hol nem volt

Bevezetésképpen itt egy kis kvíz. A Bellinda név a latin Bella Linda kifejezésből keletkezett. Ez azt jelenti, Gyönyörű Linda, vagy inkább Gyönyörű Lípa? A második lehetőséget érzi nyerőnek? Helyes! Cégünk neve nem egy titokzatos Lindát csodálva született, sokkal prózaibb a dolog. 1882-ben Josef Henrich Vatter megalapította harisnyagyárát. És hogy hol? Éppen a cseh Gyönyörű Lípában. 

Egy kicsit haladjunk az időben. A Vetter-generációk váltották egymást a vezető pozícióban, és a cég növekedett. Lassacskán igaz, de biztosan. A csehországi gyártású harisnyák eljutottak Magyarországra, Németországba,... És vegre elértünk 1950-hez és Fred Vatterhez, valamint barátjához, Dr. Otto Palmehez. Együtt megalapították a Bellinda márkát. Megfigyelte már valaha a logónkat? Női lábakat ábrázol. Ezt a logót Fred es Otto tervezte. 

Hogyan kezdtünk segíteni

A következő évek során a Bellinda megvásárolta a Shulte, Dieckhoff, és velük együtt az Opal és a NurDie márkákat is. A NurDiet főleg a német hölgyek körében ismert, ott ugyanis még most is piacvezető a harisnyákat, zoknikat és az alsóneműt illetően. 

 
1989-ben a Bellindát megvásárolta a Sara Lee Apparel amerikai cég, ez a lépés igen sok frissítő újdonságot hozott magával. Két évvel később eljött a modernizáció ideje, és cégünk egész Közép- és Kelet-Európába is beszállított már. Valahol le is kell gyártani, és raktározni is kell ekkora mennyiségű harisnyát. Mondjuk Csehországban? Ideális. Megalapították tehát Dolní Ředicén, Pardibice mellett a disztribúciós központot. Mi pedig máris azon gondolkodtunk, hogyan lehetnénk még hasznosabbak a cég számára. És akkor egyszerre valakinek támadt egy nagyszerű ötlete: "A csomagolásban segíthetnének a védett műhelyekben dolgozók!". Ezt az elképzelést azonnal realizáltuk. 

Amikor eljön a változás ideje

2000-ben eltűnnek logónkról a női lábak. Vége. Mi történhetett? Hát az, hogy kiszélesedett kínálatunk női és férfi fehérneműkkel. És lássuk be, az eredeti logó egy bugyival vagy egy alsónadrággal megtoldva nem lett volna stílusos megoldás. 
DBA - ez a francia DIM Branded Apparel csoport nevének rövidítése. Éppen velük kezdünk 2005-ben együttműködni, ezzel pedig hivatalosan is egy olyan cég oldalán tudhatjuk magunkat, amelyik szigorú etikai és ökológiai elvárásokhoz tartja magát. 
2015 – Bellinda Hungária Kft a Hanes Brands Inc. részévé válik

Mi az, ami igazán fontos nekünk? 

Tudja, melyik ország a szívünk csücske? Hol uraljuk töretlenül a piacot? Helyes. Csehországban és Szlovákiában. De ez nem minden. Kellemes harisnyáink és praktikus fehérneműink Magyarországon, Lengyelországban és Romániában is elérhetők a vásárlók számára. És hogy mi a filozófiánk? A szépség, az elegancia és a kényelem között keressük a kompromisszumot. És meg is találjuk. Köszönjük, hogy viseli fehérneműinket, es segít lerombolni a mítoszt, amely szerint "Ami szép, az nem lehet kényelmes", de igen, lehet. Mi ezt jól tudjuk, és Ön is. Már több mint száz éve...