okt. 31., 10:32
Látszatra a cipő stílusunk részét képezi, vagy csak egy tárgy, amely elsőként felkelti a figyelmünket másokon? Legyen így vagy úgy, egy biztos: A cipősszekrényekben a sportcipők vannak az első helyen. Mi irányít bennünket azok vásárlásakor és mit árul ez el jellemünkről? Mindezt és még sok mást is felfed a következő cikk, amit érdekes tanulmányok támasztanak alá.
Az emberek imádják a sportcipőket
Az edzőcipők, tornacipők és más típusú sportcipők már hosszú ideje megtisztelő helyet foglalnak el a hazai cipősszekrényekben. Az Ipsos ügynökség egy nem régi felmérése tanúsítja, hogy a népesség közel egynegyede félévente egyszer, 34 %-a pedig évente egyszer vásárol sportcipőt. Az emberek 40 %-ánál a sportcipők esetében a kényelemre fektetnek hangsúlyt, míg a második helyen a minőség, az ár pedig csak a harmadik helyen szerepel. Lehet meglepő, de csak a megkérdezettek 3 %-a foglalkozik a sportcipő márkájával. A sportcipőket már régóta nemcsak sportoláskor viseljük, hanem teljes értékű lábbeli a városban, munkahelyen vagy a természetben is.
A Bellinda a sportcipők viselését egy szinttel feljebb emeli
Ön is a sportcipők szerelmesei közé tartozik, aki előnyben részesíti a kényelmet és nem kerüli el a figyelmét semmilyen trend? Akkor már biztosan hallott újdonságunkról, ami rendesen felforgatta a sportcipők világát. A forradalmi Sneakerstyle „pamut talpbetétes harisnya”, amelyet bizonyára kedvelni fog az, aki akár szoknyához, akár ruhához szívesen visel sportcipőt. A 2az1-ben funkciónak köszönhetően már nem kell azzal foglalkoznia, hogy a sportcipőben a harisnyára még egy zoknit húzzon, hogy megakadályozza a kellemetlen kidörzsölődést és egyéb kényelmetlenségeket. A Bellindánál ez az innovatív lépés kéz a kézben sétálhat a trendekkel, de legfőképp a vásárló kényelmére ügyel.
Mit árulnak el a cipők a viselőjükről?
Azt mondják, hogy a cipő szerint ismerszik meg az ember. Ezt bizonyára jól ismeri az Elsevier globális kutatóközpontja is, amely egy bizonyító erejű tanulmányt publikált, miszerint elég egy pillantás a cipőre ahhoz, hogy az ember jelleméről képet alkossunk. A szervezet önkéntesek egy részét megkérte, hogy készítsenek egy képet egyik cipőjükről és töltsenek ki egy részletes kérdőívet jellemvonásaikkal kapcsolatban. Az önkéntesek másik csoportjának ezeket az információkat a képek alapján kellett eltalálnia, ami nagy részben sikerült is.
A sportcipők a kiegyensúlyozottságra utalnak
A tanulmányból kiderült, hogy az extravagáns darabokat kedvelő embereknek egyáltalán nem kell extrovertáltnak lenniük. A nyitott és nyugodt elme leginkább azokat a személyeket jellemezte, akik kopott vagy sneaker sportcipőt viseltek, és pont ezek az emberek emocionálisan a legstabilabbak.
A magas sarok a hatalmat hangsúlyozza
Ha szereti a magas sarkú cipőt, bizonyos hiedelmekkel ellentétben ez még nem jelenti azt, hogy nem rendelkezik önbizalommal. Az említett tanulmányok azt bizonyítják, hogy azok a hölgyek, akik magas sarkút hordanak, annak köszönhetően erősnek érzik magukat és viselésével tovább hangsúlyozzák hatalmukat.